torsdag 17 februari 2011

En brunsås är inte alltid en brunsås

För att förklarar rubriken, måste jag börja med byns aktiviteter. Vi har nu haft dem senaste åren en glöggkväll med en paketlek i Advent. Det är väldigt uppskattad och himla roligt. (beror inte bara på glöggen) Paketleken går så här: Alla tar med sig ett paket för 20kr. inslagen i presentpapper så klart., som man lägger i mitten av bordet. Sedan går en tärning rund och den som slår en 6 får ta ett paket ur mitten. När alla paket ur mitten har fått en ägare, fortsätter tärningen gå rund under en utsatt tid, och om man nu slår en 6 får man ta en paket på vem som helst, och här blir det väldigt roligt...
Iaf har Jona vunnit i fjol alltså en paket brunsås, som hon var lite upprört över, eftersom det var ju inte så himla "julaktig" Jag tyckte det var jätterolig att komma på en sånt idé. Så brunsås paketet hamnade i skafferiet. (Jag använder faktiskt högst sällan färdig såsar(?))
Men så önskade Jona sig igår till middag köttbullar med sin brunsås! Jag tog ut paketet och tokskrattade:




Jag tänkte köttbullar med braständare är väl inte så smakliga, så det blev i stället lingonsylt, och en rolig måltid. Så kan det gå! Önskar er en rolig dag, med en överraskning!

4 kommentarer:

Miruschka sa...

Märkte ni först igår att det INTE var brunsås??
Hahaha, skulle vilja se din min när du öppnade paketet:)

Kram♥

Den där Victoria sa...

Haha, ja man vet aldrig vad som döljer sig i paketen, vilken rolig överaskning!

Kram

Fröken Grön sa...

Härligt inlägg, Ute! Paketleken är toppen!
Och köttbullar med brunsås och lingon låter inte heller så dumt, - tänk vad svenska ni har blivit, hihi!
Må så gott!
/Anna-Karin

Fru Vallmo sa...

Hahaha tycker fortfarande att det är helt otrolig att vi upptäckte det först igår! Jag upptäckte ju även tjepen senare när jag hade braständaren i handen...