tisdag 5 april 2011

Mycket ved (jobb) framför stugan!

Ett gammalt tysk uttryck som låter så här " Viel Holz vor der Hütte haben" använder man fortfarande till folk som är rik. Eftersom hade man tillräckligt med ved fram för stugan då hade man pengar!
Idag känner jag mig  mycket rik!!!

Vi fick nu vårt vedförråd till nästa vinter men vi har beställt en last till. Usch mycket jobb, men det här tycker jag är ändå kul. Man ser ett framsteg med varje hög som försvinner. Det är faktiskt kul.
Annars hade jag idag sällskap vid min trädgårdsrunda:
Med försiktiga steg följde Plupp mig hit och dit.

Även jag vill  visa mina blommande krokusar och en katt som undrade vad jag höll på med.





Och så såg jag idag att vår lägereld/ grillplats har kommit fram igen!! Yeah, snart sitter vi igen där på kvällen med ett glas vin och Michael spelar gitarr, Svante strirrar på barnens marshmellows som blir snabbt svarta. Jag lägger huvudet på Michaels eller en av barnens axel och tycker att livet är underbart! Åh vad jag längtar nu.....
Idag gäller det storstädning! Har fortfarande ingen bil, så jag är bunden vid huset och här finns mycket att göra idag! Hoppas ni har en fin tisdag!

5 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Vi väntar på vårat vedlass!
Härligt det ser ut när blommorna kikar fram så vackert :) NU VILL VI HA VÅÅÅÅR!!!
Kramen på dig♥

Ord & Känsla sa...

Otroligt stor vedhög ni har att arbeta med!
Vilken fin grillplats, mysigt varma sommarkvällar!
Härliga bilder på katt och vårblommor!

Kram Helena

Miruschka sa...

Den veden blir bra att ha nästa vinter, men vilket jobb att få den på plats!
Fina vårblommor som du visar, jag har fortfarande inte sett några.
Ha nu en fin kväll vännen!
Kram♥

Lövkojan sa...

Du det där var mycket ved minsann! Visst är det härligt, man känner sig så nöjd när man får ta i lite grann och allt kommer iordning :).

En sån söt kisse, han tycker väl också det blir härligt med vår :). Åh tänk att få grilla och sitta ute i varma sommarkvällar.

Kram Marie-Louise

Hildas hem - Sofia sa...

Jag skulle vilja påstå att du är mångmiljonär ;)

Underbart fina krokusar!

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia