torsdag 2 juni 2011

Trollskogen

Idag när jag gick med hunden tog jag med mig kameran. Har ofta tänkt göra så, eftersom man ser alltid någonting speciellt där, en räv, en älg, ..... (det roliga är att Svante upptäcker dem först nästa dagen, då får han lukten i näsan, han är ju verkligen ingen spårhund även om vi tränar ;) )
Vägen jag går, kallar grannarna för Trollskogen, vilket jag tycker, är ett passande namn. På vintern har det faktiskt någonting narniaaktig.
Här några bilder av min promenad:


den här gången var det ingen räv, men en hackspets istället


eftersom det regnade mycket, blir det troligen många goda blåbär








och det är inte bara vi som älskar att gå genom trollskogen ;)
(uppfyller totalt tysk-klysché med älgbais, tja jag står för det ;) )
Nu ska vi äta, vi grillar! Och sedan blir det en liten lägereld här på våran eldplats. Hoppas att Michael spelar gitarr, Jona grillar marshmellows och jag ska bra njuta och vara glad!

1 kommentar:

carinasjolund sa...

Vi har oxå grillat i kväll!
Visst är det härligt att få känna sig glad för det mesta :)
Kramen vännen♥