tisdag 20 december 2011

Våra Last-minute-presenter

Jag skrev i början av adventen det här inlägget "presenttankar", mina barn brukar ge bort till släkten lite självgjorda julklappar. (Nu är även jag inblandad i det hela, eftersom när de var liten så behövde de ju lite mer hjälp). I år har det inte gått så bra för oss, ingen idé som vi tyckte riktig om allihopa och det mesta har vi redan gett bort nångång, dessutom var det i  många prover i skolan och vi hann inte med pyssel-mys-timmer i år.

Men till slut kom vi fram det här:


En påse med självgjorde kakor och andra godsaker, som jag redan sa igår, har vi bakat förfullt i helgen, så 8 påsar är fyllt med Pepparkakor, polkagris, knäck, Baileytryffel, Kolasnittar, chokladhjärtor och brännda mandlar.
 Tomtegumman som är i påsen är fastfastlimmad på en hjärta och tillsammans blir det här en Kom ihåg-lapphållare. 


Inga märkvärdiga eller avancerada grejer i år, men kanske kommer vi på någonting annat nästa år.
(Tänker på en självgjord receptbok och självgjord tvål) Men vi får se, för i år är det i alla fall avklarad

4 kommentarer:

Elvira Spekulerar sa...

Vilken fin julklapp, det skulle jag inte tacka nej till ;)

Ha en fin tisdag!

Kram Victoria

CreandoPhoto sa...

Jättefina grejer tycker jag. Behöver inte vara avancerat för att ha hjärta! Kramar i massor! Kicki

Elzie sa...

Det var väl mysiga presenter ni gjort. Gillade dom där figurerna, haha.
Det är inte svårt att länka heller. Ta fram sidan du vill länka. Högerklicka på adressen uppe till vänster (där det står http osv), klicka på kopiera, sen är det bara att lägga in både bild och länk i en gadget på den sidan. Kan tala om att det tog ett tag för mig också att lära det, haha.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

gunsan sa...

Vilken härlig julklapp o vad roligt att få nåt som är hemmagjort;))

Vad duktiga ni har varit;))
kramizzzzz