onsdag 19 september 2012

Franska författare, böcker och filmer


Förra måndag skrev jag att jag drömmer om att få sätta mig på en eftermiddag med en bok och få glömma bort allt omkring mig utan dålig samvete. I söndags när vädret var så fint, så gjorde jag precis det, jag satt ute med en kopp kaffe (som  jag glömde bort för jag kom så riktig in i boken)
Det tog ju en stund innan jag verkligen satt mig eller bättre sagt satt kvar. Men sedan gick det riktig bra och det var verkligen sist under semestern att jag läste mitt på dagen. Helt underbart. Ibland är det bra att man skriver upp sina drömmer...
Vad jag läser? Det är Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda.Och det ser lovande ut, den här boken verkar vara precis så bra som Tillsammans är man mindre ensam
 Jag tycker om franska författare som Anna Gavalda, Noelle Chatelet,Marie-Sabine Roger och jag älskar Alexandre Jardin.
Och så franska filmer, oj, vad jag tycker om dem! På filmstudion kommer snart Franska nerver och Mannen från Le Havre, är den nån som har sett dem? Jag själv kan inte gå till filmstudion på hösten nu. :(
Men man kan ju låna filmerna hem!
 Så nu ska jag kika in hos er, sedan ska jag ta min bok och duka in  i en annan värld!

Önskar er en fin onsdag!

Inga kommentarer: