tisdag 18 december 2012

Köksfönstret i advent

 Hej och god morgon! 
Idag är jag ledig och jag försöker städa så mycket som möjligt, baka, tänka ut mat till julen (vi har i Tyskland inte julbordstraditionen, så vi brukar göra någonting festligt, som  är enkelt att förbereda men ändå speciellt) Jag skulle inte ha någonting emot en fin klassisk julbord, men barnen tycker nästan bara om köttbullar och då känns det för min del lite meningslös. Och så måste jag slå in paket. Det kan jag göra nu i lugn och ro, när barn är i skolan. Så full fart på en tisdag.
Idag tänkte jag visar er köksfönstret, jag gjorde ju olika varianter av virkade stjärnor (till julgranen) och de här har jag lagt i en sockerlage så att de stelnade. Och nu hänger de som dekoration i fönstret.



Och ser ni skridsko? Japp jag provade en, och det var den första och den sista och ni får inte se en nära bild, för det är egentligen ingenting att visa. Men jag har provat och känner nu igen min begränsning.
Men prova det måste man väl.
Jag är helt förtjust i de små snöflingorna, för det går fort att göra dem och så tycker jag att är helt enkelt söta.
Så jag ska försöka göra några till och med de andra stjärnorna blir det säkert en jättefin julgranpynt. Och stjärnorna ur notpapper, de ska jag ju också göra.
Så bäst jag börja med dagensjobb!
Hej, hej!


4 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Så fint!!! Kram :)

MammaElva sa...

Vad fint du har gjort det! Lycka till med julstökandet idag! kram

Carina Sjölund sa...

Så fint du gjort!
Hoppas du kommer ihåg att andas mellan varven vännen :)
Kramen♥

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Vad mysigt du har det hemma. För en pysselanalfabet som mig är den där skridskon rena konstverket :) .

Ha det bra och tack söta rara du för dina fina ord inne hos mig, jag är rörd ända in i själen.

Kramar Victoria