tisdag 16 april 2013

Jordnötskladdis utan bild

Egentligen skulle jag visa här en fin bild av en supergod och busenkel kaka, men när jag kollade på mitt foto-objekt så fanns bara det här kvar! :( Kanske också ett tecken att den smakade så bra.
Kakan finns i boken kärlekmums och heter Johanettes jordnötskladdis. Kakan ska vara så riktig kladdig, men vi gräddade den lite till, så den var lågom kladdig och supergod. Receptet hittar du här.
Ett perfekt recept när man är otrolig sötsugen, och det ska gå fort. Man ska dock då ha Nutella och jordnötssmör hemma. (Som är för oss inga problem, jag är ju uppvuxen med Nutella som smörgåspålägg! Finns inget bättre för mig att starta dagen med kaffe och en nutellasmörgås ;) )

Önskar er en underbar tisdag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt inlägg, befriande att slippa se en urtjusig kaka! ;)
Det kan ju inte bli annat än gott med jordnötssör! Kram

MammaElva sa...

Åh, jesus vad gott det låter!

Annas röda stol sa...

Det gör inget att kakan är slut!! Smakade säkert alldeles underbart gott. Kram Anna