måndag 15 juli 2013

Måndagslistanr.104 och den här kroppen är formad av öl

Jag är glad för att:
  • jag har SEMESTER från och med idag
  • dottern har kommit in i sitt programm, hon ville (även om det betyder att hon ska flytta)
  • jag mår bättre efter förkylningen
  • jag har sovit så riktig riktig bra
  • internetanslutningen finns just nu

Idag är det inte så himla många saker som gör mig glad, däremot är det stora saker som glädja mig extraspeciellt.


Sedan undrar jag över en sak, varför kommer det aldrig någon spontant hem till oss när det är renstädat och man är så himla nöjd med sig själv, hus och tomten???
Nej, det brukar oftast komma någon spontant när man har tex en bad hair day, eller gräset har vuxit alldeles för högt, eller så ligger det i hallen massor med skor och saker som några familjmedlemmar vill ta på plats senare!  
Som förra vecka till exempel, då jag var förkyld, icke sovit efter nattjobbet, det kändes värre än bara en badhair dag, och så en icke speciellt representerande hus, då kom det fina Stockholmer hit, fin besök, fd. fd. ägarens släkt (en bankiersfamilj) som minns vår tomt som sommarställe och ville visa det sina barnbarn och ser nyfiken vem som bor nu där och hur vi har det här.
Vanligtvis tycker jag att det är jättekul, vi brukar få varje sommar besök av folk som har så fina minnen av tomten och kommer förbi för att visa sin släkt det här fina ställe. Det har tex. varit en 90årig "dräng" som hade jobbat här innan han gick till lumpen. En äldre dam som hade varit här under sin barndom och som mindes trädgårdsmästaren och som kom med sin släkt från USA! 
Det är roligt för man får veta så mycket spännande saker om husets förflutna. 

Men förra vecka då kom alltså en fin och här pratar jag om en bankiersfru, sådär fin, för att se hur det ser ut här. Vad det är för tyskarna (orginalton)
Jag tänkte bara neeejjjj, inte idag, inte nu, det här är inte jag i vanliga fall, 
i vanliga fall är jag relativ normal, inga skuggor under ögonen och ingen röd näsa, jag brukar inte ha ett t-shirt på mig där det står på den här kroppen är formad av (och sedan finns det ett stor ölglas målat)!!!!

Nej, det är jag inte - verkligen inte! Och hur gör man??? Som tur fattade de att jag var förkyld men för t-shirten finns ingen ursäkt, eller ju det är min "ta-in-ved-tröja" men ska man säga det? Ursäkta sig?
Vi pratade en liten stund ute på terassen, sedan fick jag en rejäl hostattack och då ville fina damen inte bli smittad. Vi kom överrens att vi ska repetera det här nån annan gång under andra förutsättningar. 
Tshirten hamnade i sopen samma dag, allvarligt!

4 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Åh, det är ju som en filmscen! Kram till dig!

Fru Vallmo sa...

Nej i filmerna ser de finful ut, men jag såg fulful ut!

CreandoPhoto sa...

Ha, ha, ha...likasamma här. Vi fick gäster som troligen aldrig mer kommer att besöka oss eftersom de bor långt bort. De kom när vi inte hade städat på två veckor och det såg rent bedrövligt ut hemma... Inte så kul, men fantastiskt att de tittade förbi iallafall :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, jag håller med. Det ringer alltid på dörren när hallen ser ut som ett bombnedslag och så får man stå där och skämmas ;) Kram.