onsdag 18 februari 2015

Familjterapeututbilding





Förra vecka började ju min familjterapeututbildning i Stockholm. Det har varit 2 väldigt intensiva spännande dagar. Vi har varit här och eftersom det var ett internat så kunde vi lära känna varandra mycket bättre. Mycket av min rädsla har försvunnit efter de här första dagarna och jag ser verkligen framemot nästa tillfälle om några veckor. Det känns väldigt roligt att läsa igen och få ny input.

Frågan som vi fick med oss, var vad förväntas av en familjterapeut?  Så jag tänkte ställa frågan även här!

Vad tror du skulle vara viktig för en familjterapeut? Vad skulle jag lära mig extra?


Bilden jag valde till temat, målade min yngsta dotter! Tyvärr har jag inte skrivit någonting på baksidan (typ år, och vem det ska vara, ni ser bara en del av bilden det finns några människor till på originalet) men jag har laminerat in det, för jag äskar hennes färgval.
Hon ritade först med en vanligt penna och sedan färgade hon bilden med vattenfärg. Ser ju lite akvarellaktig ut.
Hon kan ju inte ha varit så himla gammal, när man ser hur hon har ritat oss! Jag tycker att min man har blivit väldigt söt!




Inga kommentarer: